Тренери разом з учасниками вдалися до детального аналізу тем публікацій на прикладі газет “Трудова слава” та “Ірпінський вісник”.
Те, що більшість локальних газет не поспішають відходити від звичних форматів “районки”, на шпальтах якої чільне місце займають нудні звіти та сухі повідомлення від органів влади та держустанов, редактори виправдовують боязню не отримати гроші “на висвітлення діяльності органів місцевої влади”. Про те, як ламаються ці стереотипні твердження засвідчив практикум від редакторки “Ірпінського вісника” Юлії Бережко-Камінської. Учасники тренінгу побачили на прикладі, чого можна досягти і змінити в газеті за півтора роки, відколи Юлія очолила колектив газети. За цей час було здійснено повний ребрендінг видання:газета перетворилась із «заштатної районки» в якісно нове сучасне видання.
Показово те, що обидві районні газети, взяті за взірець на тренінгу так само, як і представлені на заході їх редакторами газети з районів Житомирщини, ще перебувають в процесі реформування. Однак,вони мають чим поділитися з колегами з інших регіонів України. Що готові робити й надалі.
Тренінг відбувся рамках проекту «Комплексна підтримка друкованих ЗМІ різних регіонів України в процесі роздержавлення та налагодження їх самостійної діяльності» при підтримці “Українського медійного проекту” (У-Медіа), що реалізується Інтерньюз в Україні та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).